Roadtrip: cu Honda CR-V facelift la Castelul Cantacuzino

Pentru că nu suntem cei mai mari fani al sfârșitului de săptămână petrecut în București, am pornit într-un scurt roadtrip de o zi împreună cu Honda CR-V facelift până la Castelul Cantacuzino.

De ce Castelul Cantacuzino? În primul rând pentru că drumul durează undeva între două ore, două ore și jumătate, deci se poate ajunge ușor sâmbătă sau duminică dimineața, când traficul pe DN1 este lejer.

Al doilea motiv este liniștea, urmată de aerul curat, dar fiindcă Honda CR-V este genul de SUV în care confortul și spațiul sunt la nivel înalt – cam ca într-un castel, dacă vreți – ne-am gândit că mașina se va încadra perfect pe domeniul Cantacuzino din Bușteni.

Roadtripul a început în București, unde noua cutie de viteze automată cu nouă trepte de la ZF adusă de facelift ne-a arătat de ce tot mai multă lume preferă să renunțe la transmisia manuală. Cum vă spuneam, pentru deplasări prin oraș, automata este alegerea optimă pentru CR-V din punctul nostru de vedere, mai ales dacă sunteți interesați de confort sporit la volan și consum ținut sub control. Apropo, la final de plimbare, computerul de bord arăta un consum mediu de 7,4 l/100 km.

O altă noutate adusă de Honda CR-V facelift vine sub forma unui nou motor diesel de 1,6 litri și 160 de cai putere, care îi ia locul dieselului de 2,2 litri. Știm, pentru mulți dintre voi montarea unui motor relativ mic pe un SUV de peste 1,600 de kilograme ar putea înseamna o sprâceană ridicată, însă trebuie să știți că nu este cazul atunci când vorbim de CR-V.

honda cr-v facelift castelul cantacuzino
Ușor agresivă doar la exterior, nu și la comportamentul pe șosea.

Într-adevăr, Honda CR-V nu este o mașină agilă, dar în același timp se situează departe de calificativul greoi. Direcția mi s-a părut un pic cam tare prin oraș, la viteze de sub 50 sau 60 de kilometri la oră, dar nimic deranjant. Altfel, accelerațiile sunt liniare, iar atunci când orașul se mai vede doar în oglinda retrovizoare jonglarea cu treptele de viteze se face lin, aproape imperceptibil.

La drum lung, Honda CR-V este una din cele mai relaxante mașini pe care le-am condus, în sensul în care poți parcurge o distanță considerabilă fără opriri iar în momentul în care cobori de la volan senzația de oboseală uită să apară. Normal, la atingerea acestei stări de zen la volan contribuie din plin și scaunele bine conturate, foarte atente cu spatele pasagerilor, dar și insonorizarea bună care protejează interiorul de zgomotele de afară.

Acesta este și motivul pentru care ai senzația că mașina te izolează un pic cam mult de ce se întâmplă în jur, astfel că va trebui să arunci un ochi pe vitezometru din când în când, ca să te asiguri că nu treci de viteza legală.

Noi nu am avut multe bagaje, dar la nevoie, portbagajul de 589 de litri oferit de Honda CR-V poate înghiți multe lucuri, inclusiv cutii de transport sau genți de voiaj, de toate formele și dimensiunile. Dacă tot suntem la capitolul interior, mai avem să vă spunem că puteți depozita o grămadă de mărunțișuri în buzunarele din portiere sau în cotiera dintre scaunele din față, dar ne-ar fi plăcut ca designul interior să primească o notă mai veselă.

Pentru atmosfera oarecum sobră se revanșează însă display-ul de 7 inci cu sistem de operare Android, care îți oferă acces la sistemul multimedia al mașinii, inclusiv la navigație.

Părerea ei:

Pentru că Tudor a vorbit mai mult despre mașină, eu îmi voi spune părerea pe scurt și apoi vă voi povesti mai multe despre Castelul Cantacuzino, ca să știți de ce nu ar trebui să ratați un roadtrip cu această destinație, indiferent de mașina pe care o conduceți.

Honda CR-V e unul dintre cele mai comode SUV-uri cu care am mers vreodată. Am stat și în spate și în față, prin urmare am testat și scaunele și bancheta. Pentru că în rolul meu (foarte important) de copilot intră și atmosfera din mașină, trebuie să recunosc că mi-a fost puțin greu să butonez panoul de pe bord, unele dintre butoane fiind poziționate cam ciudat. Dar cred că te obișnuiești destul de repede, mai ales având în vedere toate lucrurile pe care le poți face cu ajutorul Android-ului. In rest, bile albe primesc spațiile de depozitare, textura materialelor si scaunele, sonorizarea și modul în care mașina se așază pe drum. Eu prefer în general SUV-urile în detrimentul mașinilor mici, așa că nu i-a fost deloc greu să mă cucerească.

Cucerită la prima vedere am fost și de Castelul Cantacuzino, încă de acum un an, când l-am vizitat pentru prima dată. Domeniul a fost cumpărat recent, ocazie cu care castelul a intrat în lista obiectivelor turistice de pe Valea Prahovei. Nu vă recomandăm să îl vizitați neapărat ca muzeu, pentru că interiorul nu este extrem de impresionant. Și asta fiindcă s-au păstrat doar câteva elemente din vremea familiei Cantacuzino, de la începutul anilor 1900: vitralii, uși, unele picturi de pe pereți. Toate celelalte au fost acoperite sau distruse de regimul socialist, care a naționalizat castelul și l-a transformat în sanatoriu după 1948.

Impresionante sunt însă arhitectura, curtea, împrejurimile și priveliștea. Pentru toate astea cu siguranță merită să vizitați Castelul Cantacuzino. În plus, noii proprietari se pare că sunt extrem de deschiși către evenimente. Domeniul a găzduit recent un festival de muzică, Cantacuzino Frequencies și o expoziție de artă cu opere ale lui Salvador Dali.

Înainte de a vă invita să vedeți galeria foto, vrem să vă recomandăm și restaurantul Canta Cuisine, care face parte din castel. E orientat către fine dining, așa că nu veți vedea în meniu pizza, grătar sau papanași. Și prețurile sunt puțin peste medie, dar vă garantăm că nu regretați dacă încercați supa de ceapă, somonul în crustă de fistic sau pastele cu fructe de mare.

honda cr-v facelift castelul cantacuzino

honda cr-v facelift castelul cantacuzino

honda cr-v facelift castelul cantacuzino

honda cr-v facelift castelul cantacuzino

honda cr-v facelift castelul cantacuzino

honda cr-v facelift castelul cantacuzino

honda cr-v facelift castelul cantacuzino

honda cr-v facelift castelul cantacuzino

honda cr-v facelift castelul cantacuzino

honda cr-v facelift castelul cantacuzino

honda cr-v facelift castelul cantacuzino

honda cr-v facelift castelul cantacuzino

honda cr-v facelift castelul cantacuzino

honda cr-v facelift castelul cantacuzino

honda cr-v facelift castelul cantacuzino

honda cr-v facelift castelul cantacuzino

honda cr-v facelift castelul cantacuzino

honda cr-v facelift castelul cantacuzino

honda cr-v facelift castelul cantacuzino

honda cr-v facelift castelul cantacuzino

honda cr-v facelift castelul cantacuzino honda cr-v facelift castelul cantacuzino

honda cr-v facelift castelul cantacuzino

honda cr-v facelift castelul cantacuzino

honda cr-v facelift castelul cantacuzino

honda cr-v facelift castelul cantacuzino

honda cr-v facelift castelul cantacuzino

honda cr-v facelift castelul cantacuzino

honda cr-v facelift castelul cantacuzino

honda cr-v facelift castelul cantacuzino

honda cr-v facelift castelul cantacuzino

honda cr-v facelift castelul cantacuzino

One comment

  1. 5 accesorii potrivite pentru un posesor de Honda CR-V facelift - două locuri

    […] am fost în roadtrip cu Honda CR-V facelift la Castelul Cantacuzino, ne tot gândeam cine ar fi cumpărătorul ideal al acestui model. Știm […]

Comments are closed.