Renault Megane GT: de ce DA, de ce NU

Noul Renault Megane a ajuns mai târziu la petrecere, dar a făcut-o cu lecția învățată. În continuare, vă spunem ce a făcut bine și ce putea face mai bine Renault cu noul Megane GT.

Design exterior. Jos pălăria pentru francezi, care s-au folosit pe alocuri de aceleași linii și forme purtate de Renault Talisman. Fără să batem prea mult pasul pe loc la acest capitol, considerăm că este suficient să aruncați o privire în galeria foto ca să vă convingeți că Renault Megane GT are acel je ne sais quoi. Și vă mai spunem că lumea a întors capul după mașină pe stradă, în parcare, la benzinărie și la spălătoria auto. Mi-ar fi plăcut totuși ca evacuările finale să nu fie doar ornamentale sau complet false (ca în cazul celei din partea dreaptă).

Design interior. Renault Megane GT se poziționează curajos printre compactele cu un habitaclu complet din toate punctele de vedere, iar aici includ nume ca Opel Astra și Mazda3. Pentru că vorbim de un model intermediar care leagă cumva un Megane obișnuit de versiunea hardcore Megane R.S. (pe care sperăm s-o vedem lansată cât mai curând), habitaclul este la intersecția a două lumi diferite. Tableta verticală prin care poți interacționa cu sistemul de infotainment și bordul simplist aduc eleganță iar scaunele Renault Sport, instrumentarul digital și planșa de bord simplistă vin cu un ton mai sportiv.

Confort. Revin aici la scaunele sport, care deși te îmbrățișează cum trebuie, nu au nici cea mai mică intenție de a-ți face spatele praf la drumuri mai lungi. Mă refer atât la drumuri pe autostradă cât și pe DN-uri și DJ-uri, dar și la deplasările prelungite (de obicei de ambuteiaje) în oraș. Bancheta din spate primește cu generozitate doi adulți și am fost suprins plăcut de faptul că deși am 1.80, între cap și plafon mai rămâne suficient spațiu, cam cât o lățime de palmă.

Feeling. Bun, pentru că nu vorbim despre un Megane R.S. autentic, este corect să nu avem așteptări prea mari în ceea ce privește calitățile lui Renault Megane GT. Chiar și așa, aici avem și plusuri și minusuri. De exemplu, Renault a ales ca sunetul motorului să ajungă la cei din habitaclu prin intermediul boxelor – o soluție sintetică, dar francezii nu sunt primii și nici ultimii care apelează la acest artificiu.

Altfel, ai la dispoziție 205 cai putere eliberați de un motor turbo de 1,6 litri, pe care Renault a ales să-l exploateze cu ajutorul unei transmisii automate EDC cu dublu ambreiaj și șapte rapoarte. Cutia de viteze este similară celei folosite de Renault Clio R.S., doar că primește o treaptă în plus și, conform Renault, ceva mai multă atenție din partea diviziei Renault Sport, inclusiv padele amplasate pe coloana de direcție.

Mi-ar fi plăcut ca la decelerare, la viteze mici, cutia să retrogradeze ceva mai subtil. La fel cum mi-ar fi plăcut ca în modul sport, transmisia să schimbe treptele ceva mai lin, mai ales atunci când culci pedala la podea. Altfel, EDC-ul își face treaba OK și pare suficient de rafinat cât să facă față competiției celor de la Ford, și anume Powershift.

Dacă până acum totul a sunat ca un cocktail echilibrat, sistemul 4Control este shot-ul care aduce un plus de plăcere în reprizele de condus mai energic. O să-i mulțumiți în oraș, la viteze de sub 50 km/h, mai ales în spațiile limitate din parcări subterane sau pe străzi înguste. Pe drumuri mai permisive, o să-i spuneți merci din nou, pentru că ține mașina pe trasa aleasă și inspiră o senzație de siguranță atunci când abordezi un viraj în viteză.

Caracter practic. Marele atu aici este că poți trăi foarte bine cu Renault Megane GT pe post de mașină de uz zilnic. Portbagajul oferă 434 de litri, suspensia a lăsat în urmă caracterul zgomotos al precedentei generații Megane iar interiorul oferă nu doar suficiente spații de depozitare ci și suficient loc pentru pasageri, indiferent de amplasarea acestora. Avem și câteva minusuri aici, prin faptul că luneta este destul de îngustă, ceea ce poate pune probleme la parcare. Megane GT nu e cea mai blândă mașină când vine vorba de buget, asta pentru că deși Renault se laudă cu un consum mediu de 6 l/100 km, noi n-am trecut mai jos de 8 l/100 km pe durata testului.

 

Enlight1

Enlight1_1

IMG_1115

IMG_1117

IMG_1118

IMG_1121

IMG_1123

IMG_1127

IMG_1128

IMG_1130

IMG_1134

IMG_1145

IMG_1146

IMG_1151

IMG_1153

IMG_1159

IMG_1164

IMG_1182

IMG_1187

IMG_1191

IMG_1205

IMG_1206

IMG_1208

IMG_1215

IMG_1228

IMG_1232

3 comments

  1. Cu ce porți noul Renault Megane GT | două locuri

    […] cum v-a povestit Tudor aici, am testat noul Renault Megane GT. Cum eu nu prea le am cu treptele de viteză sau caii putere, […]

  2. Tibi

    Motorul este de 1.6 si nicidecum 2 litri”i”. Si are chiar si turbina.

  3. Tudor Rus

    @Tibi, mea culpa, mi-a fugit gandul la Talisman si a iesit ce-a iesit :/. Merci pentru tragerea de maneca.

Comments are closed.