Ford Mustang GT: de ce DA, de ce NU

La aproape patru ani de la întâlnirea cu Chevrolet Camaro, am făcut cunoștință cu noul Ford Mustang. Ford Mustang GT Convertible, mai exact, pe care l-am întors pe toate părțile.

Deci, de ce DA?

1. În primul rând, pentru că Ford Mustang devine un pony car global. Cu alte cuvinte, este vândut (cu mare succes chiar) în Europa, implicit și în România. Mustangul e mașina aia cu care mulți am crescut doar în postere și în surprizele de la guma Turbo, iar asta va avea multe spus la capitolul achiziție.

2. Pentru că ai un V8 de cinci litri sub capotă. Exact, un ve-opt aspirat cu 420 de cai putere care catapultează mașina de la 0 la 100 de kilometri pe oră în 4,8 secunde. Pentru că imnul acestui V8 este foarte greu de descris în cuvinte, dar cumva pielea ți se transformă în partitură de fiecare dată când te iei la trântă cu pedala de accelerație. Pentru că motorul e ca un diavol pe umărul tău, și pe fiecare porțiune de drum drept îți va șopti să-l mai acoperi cu un strat de turații.

3. Pentru că e o mașină simbol nu doar în broșuri. Este una din foarte puținele mașini care m-au făcut să mă trezesc nerăbdător la ore la care în mod normal și maidanezilor le e lene să deschidă ochii. Pentru că arată ca visul unui puști nebun după mașini, iar cei din jur te pot da cu succes în judecată pentru leziuni la nivelul gâtului dacă stau prea mult pe lângă mașină.

4. Pentru că frânele alea Brembo, cu discurile cât inelele lui Saturn îți salvează fundul în multe situații. Și ai o stare reală de siguranță când știi că poți ține în frâu atâta putere. Și pentru că oricine poate evapora anvelopele spate cu un burnout sănătos, fiindcă Ford a avut grijă să ascundă în meniul mașinii o ispită numită Line Lock.

5. Pentru că față de modele cu aceleași performanțe, nu te usucă de bani. Mustang GT pleacă de la 41.000 de euro în versiunea coupe cu transmisie manuală. Și V8. Am mai zis de V8, nu? Pentru decapotabilă, trebuie să mai dai încă 4.000 de euro, iar dacă vrei cutie automată, versiunea coupe pleacă de la 43.000 de euro, iar cea cabrio de la 47.000 de euro.

Atunci, de ce NU?

1. Pentru că nu e o mașină de zi cu zi. Cel puțin nu GT-ul. Mustang EcoBoost mai drege busuiocul, dar chiar și așa, îmi mențin părerea că dacă vrei un Mustang GT, e foarte indicat să mai ai o mașină cu care să-ți faci treaba prin oraș. Pentru America, Mustangul e o mașină mică, dar pentru Europa și implicit România, e greoaie și uriașă. La fel ca și consumul ei în mediul urban. Altfel, Bucureștiul se vede foarte bine în oglinda retrovizoare din Mustang GT.

2. Pentru că locurile din spate nu prea sunt locuri. Serios, în fiecare poți așeza cel mult un copil de 10-14 ani, în condiții decente de confort. Ceea ce nu e neapărat rău, pentru că uneori vrei să te bucuri singur doar de cele două scaune Recaro din față, fără să-ți pese dacă prietenii te etichetează drept egoist. Mai ales când te cheamă douălocuri.ro.

3. Pentru că mai are de lucrat la calitate. Înțeleg, când pui pe tavă un V8, trebuie să reduci costurile cumva. Mustangul n-a fost niciodată mașina cu cel mai rafinat interior, și deși se văd îmbunătățiri față de generația precedentă, încă te mai poți tăia sau îți poți rupe o unghie în unele plastice.

Știu ce întrebare urmează, așa că hai să ne facem viața mai ușoară. Da, mi l-aș cumpăra.

IMG_1300

IMG_1302

IMG_1303

IMG_1310

IMG_1315

IMG_1317

IMG_1318

IMG_1319

IMG_1320

IMG_1326

IMG_1329

IMG_1333

IMG_1340

IMG_1346

IMG_1348

IMG_1351

IMG_1354

IMG_1366

IMG_1367

IMG_1372

IMG_1374

IMG_1380

IMG_1387

IMG_1388

IMG_1389

IMG_1391

IMG_1397

IMG_1433

IMG_1456

IMG_1457