Ce nu știai despre noua generație Porsche Panamera

A doua generație Porsche Panamera ajunge și în România, însă drumul său din Germania până aici implică activități în culise mai complexe decât transportul pe o platformă.

Cât timp așteptăm prețurile pentru Panamera, ne-am gândit să vă punem la curent cu o parte din detaliile din spatele unuia dintre cele mai curajoase proiecte Porsche.

La fel ca Porsche Cayenne și mai târziu Macan, Panamera a fost criticată de fanii mărcii și de puriști pentru faptul că nu aderă la principiile mărcii care ne-au dăruit modele ca 911 și Boxster.

Discuția este mai amplă, însă ce vrem noi să transmitem este că valul de critici i-a determinat pe cei de la Porsche să declanșeze un tur de forță tehnologică în favoarea Panamerei.

Porsche asamblează Panamera pornind de la platforma MSB (modular standard toolkit). Când spunem că Porsche asamblează, ne referim la o armată de 475 de roboți și 200 de angajați pe tură.

45% din structura noii Panamera este realizată din aluminiu, material care necesită experiență suplimentară în materie de asamblare și finisare.

430 de componente individuale sunt îmbinate prin procese termice și mecanice pentru a forma scheletul mașinii. Ca să vă faceți o imagine de ansamblu, scheletul noii generații Porsche Panamera necesită de două ori mai puține puncte de sudură ca Porsche Macan.

La debutul primei generații Porsche Panamera în 2009, fabrica Volkswagen din Hanovra producea și vopsea componentele de caroserie și structură, iar ulterior acestea erau expediate pentru asamblare la uzina din Leipzig.

La fel ca Macan, noua Panamera este produsă integral, de la zero, în uzina din Leipzig. Pentru a face față fluxului suplimentar, Porsche a decis extinderea (pentru a patra oară) a fabricii din Leipzig.

Investiția s-a ridicat la 500 de milioane de euro și lucrările de construcție au durat mai puțin de doi ani. În total, peste 600 de noi locuri de muncă au fost generate prin mărirea fabricii, iar fondurile pompate de Porsche în linia de producție de la Leipzig ating suma de 1,3 miliarde de euro.

porsche_panamera_01

porsche_panamera_02

porsche_panamera_03

porsche_panamera_04

porsche_panamera_05

porsche_panamera_06

porsche_panamera_07

porsche_panamera_08

porsche_panamera_09

porsche_panamera_10

porsche_panamera_11

porsche_panamera_12