BMW Seria 4 xDrive Cabrio: Test în lumina unui apus de vară

Vara dă naștere multor povești în cele trei luni pe care le ocupă în an și chiar dacă suntem pe cale să rupem fila cu luna august din calendar, asta nu înseamnă că trebuie să scoatem și geaca de iarnă de la naftalină. Dimpotrivă, noi l-am scos la plimbare pe BMW Seria 4 Cabrio în versiunea 428i xDrive.

Apariția unui BMW decapotabil pe străzile din oraș, chiar și pe final de vară, este probabil un lucru la fel de firesc precum canicula din iulie. Ei bine, BMW Seria 4 Cabrio poate fi, în egală măsură, atât o prezență discretă cât și una atrăgătoare.

Să vă explicăm. Cu acoperișul metalic ridicat, Seria 4 Cabrio este dificil de deosebit de fratele său coupe. De fapt, dăm vina pe ponderea mare de modele BMW prezente pe străzile de la noi pentru faptul că acestea au devenit o imagine comună pe asfalt.

În schimb, Seria 4 Cabrio are nevoie de doar 20 de secunde pentru a-și schimba părul, fără să-i fie afectat năravul. Iar cu acoperișul metalic pliat, decapotabila atrage la fel de multe priviri ca Megan Fox în timp ce-și dă jos sacoul care-i acoperă rochia, în plină stradă, la Piața Romană.

Motiv pentru care am decis să lăsăm în pace butonul care se ocupă de capotarea sau decapotarea mașinii, odată ce acoperișul s-a făcut sandwich în portbagaj.

Dacă vă așteptați să vă vorbesc în continuare despre design, vă înșelați. Pentru orice comentariu, impresie sau remarcă la adresa felului în care se prezintă BMW Seria 4 Cabrio din perspectiva aspectului vă stă la dispoziție galeria foto.

Am să vă vorbesc totuși despre modelul de test. Versiunea pe care am luat-o noi la promenadă este BMW 428i xDrive Cabrio, ceea ce în limba română înseamnă că pe lângă un plafon retractabil, modelul îți mai pune la dispoziție și 245 de cai putere dependenți de benzină, expediați pe asfalt cu ajutorul unei cutii de viteze cu opt trepte și a unui sistem de tracțiune integrală.

În oraș, unde de cele mai multe ori vei avea, indiferent de traseul pe care îl folosești, mașini de jur-împrejurul tău la cel puțin 30 de centimetri distanță în toate direcțiile, BMW Seria 4 Cabrio îți va ușura viața cu direcția extrem de precisă. De fapt, direcția sport variabilă excelentă disponibilă pe modelul de test este una din trăsăturile care face un BMW să fie BMW. O alta este felul în care aproape își aruncă ergonomic spre tine toate butoanele și comenzile, dar doar atunci când ocupi spațiul dintre volan și scaun.

Seria 4 Cabrio poate fi folosit fără probleme ca mașină de zi cu zi, cu câteva condiții. Una din ele este să nu-ți pese cât costă benzina, iar a doua este să nu întrebi cât consumă mașina, cel puțin în versiunea 428i cu xDrive. Noi o să-ți spunem oricum că ne-am lăsat duși de val iar pentru asta computerul de bord ne-a dat un zece. Adică, 10 litri la 100 de kilometri, consum mediu, în condițiile în care am jonglat cu modurile Eco Pro, Confort și Sport, evident, cu accent pe ultimul.

Dacă vreți să fiu sincer, o să vă spun că în viziunea mea, o decapotabilă nu trebuie să fie neapărat puternică. Te poți distra și cu minim 90 sau 100 de cai putere, asta dacă mașina din jurul lor este destul de ușoară. Până la urmă, tortul este la fel de bun și fără cireașă, doar că BMW 428i Cabrio are grijă să-ți servească și fructul, mulțumită cailor putere de care vorbeam mai sus.

De fapt, ai să-i apreciezi valoarea motorului de doi litri doar în momentul în care lași orașul în oglinda retrovizoare și alegi să cauți drumuri cât mai libere, ca un dependent în sevraj. Și pentru că BMW 428i cu xDrive cântărește undeva la 1.845 de kilograme, tot motorului va trebui să-i mulțumești pentru faptul că decapotabila nu se simte greoaie.

Cu plafonul pliat poți merge fără să-ți faci probleme de cum îți va sta părul până la viteze de 80, poate 90 de kilometri la oră. Pentru orice trece de acest prag vei avea nevoie de paravânt, iar asta înseamnă că dacă ți-ai înghesuit doi prieteni pe bancheta din spate va trebui să-i lași să facă autostopul pe autostradă, pentru că odată instalat paravântul, mai rămâne loc doar pentru câteva bagaje.

Am spus că puterea nu are ultimul cuvânt într-o decapotabilă, mai ales dacă modelul respectiv este ușor și bine echilibrat. Seria 4 Cabrio nu e ușor, însă masa i se împarte în rapoarte egale pe cele două punți, deci te vei împrieteni repede cu virajele, fie ele largi sau strânse. Iar dacă exagerezi cu joaca, sistemul xDrive de tracțiune integrală e la post, gata să te dea pe brazdă cu promptitudine.

Vei deveni foarte apropiat și cu porțiunile în linie dreaptă, pentru un simplu motiv. Libertatea de deasupra capului se simte mai bine în Seria 4 Cabrio când sub pedală ai suficiente resurse pentru ca vitezometrul și turometrul să sară pe repede-înainte peste două sau trei fusuri orare, după un mic moment de ezitare. Cu alte cuvinte, puseele de accelerație sunt liniare iar în general simți că mașina poate și este dispusă să-ți ofere suficiente resurse.

Tot ce îți povestesc acum se întâmplă în timp ce de spatele tău au grijă scaunele bine profilate. Susținerea pe care o oferă este o combinație tonică între un croșeu și o îmbrățișare. Aici depinde mult modul pe care îl setezi, starea drumului sau mărimea jantelor și tipul de anvelope pe care le ai la dispoziție, dar mai ales felul în care te porți cu mașina. Și totuși, e greu să fii cuminte când padelele de pe volan transformă transmisia automată sport în socotitoarea pe care înveți din nou adunarea și scăderea.

E timpul să vorbim de preț, dar nu vă așteptați la menajamente. În România, BMW 428i xDrive Cabrio pleacă de la 54.436 de euro. Modelul de test a venit, printre altele, cu nivelul de echipare Sport Line (3.883 de euro) și cu dotări opționale precum sistemul de navigație Professional (2.621 de euro), faruri adaptive (610 euro) și încălzire în scaune pentru șofer și pasagerul din dreapta (389 de euro). Adică un preț final de 68.496 euro.

În concluzie, putem spune că cei interesați de un Seria 4 Cabrio (în special de o versiune destul de potentă, cum este 428i) trebuie să fie siguri că știu ce vor înainte să ia o decizie și neapărat să conducă și să înțeleagă acest model. Mașina își onorează partea de înțelegere în materie de senzații de toate felurile, dar paleta de trăiri vine cu un preț.

Părerea ei:

Știți mașina aceea din care ați vedea coborând o tipă și pantofii ei cu toc stiletto? Cam așa m-am simțit eu în BMW Seria 4 Cabrio și după ce am văzut-o mi-am dorit să fi purtat cei mai sexy pantofi în acea zi. Dacă spui decapotabilă, motor nervos și eleganță, toate în aceeași frază, ai definit perfect mașina care întoarce toate privirile.

Interiorul e foarte comod și ai suficient spațiu pentru toate prostioarele. M-am machiat în drum spre ședința foto, așa că am testat perfect și oglinda, și buzunarele din jurul scaunului din dreapta, și abilitățile lui Tudor de a nu mișca brusc mașina în timp ce eram cu dermatograful la 2 mm de ochi.

Portbagajul e mititel, ca la toate decapotabilele, însă e suficient de mult loc pe bancheta din spate și dacă nu ai pasageri bagajele pot sta perfect acolo.

Culoarea e Midnight Blue, un albastru subtil care se vede genial în soare. În general cred că mașinile puternice ar trebui să fie închise la culoare, sau cel mult roșii. Mi se pare un statement mai puternic atunci când și culoarea inspiră forță, pe lângă zgomotul plin de atitudine al motorului.

Pe scurt, BMW Seria 4 Cabrio e o mașină cu o personalitate puternică, ascunsă sub un look elegant. Nu epatează prin accesorii inutile, dar te suprinde când apeși pedala de accelerație. Dacă ar fi o femeie, sigur ai fi puțin geloasă. 🙂

Foto: Mihnea Ratte

https://www.facebook.com/MihneaRattePhotography

https://www.facebook.com/MihneaRattePhotography

https://www.facebook.com/MihneaRattePhotography

https://www.facebook.com/MihneaRattePhotography

https://www.facebook.com/MihneaRattePhotography

https://www.facebook.com/MihneaRattePhotography

https://www.facebook.com/MihneaRattePhotography

https://www.facebook.com/MihneaRattePhotography

https://www.facebook.com/MihneaRattePhotography

https://www.facebook.com/MihneaRattePhotography

https://www.facebook.com/MihneaRattePhotography

https://www.facebook.com/MihneaRattePhotography

https://www.facebook.com/MihneaRattePhotography

https://www.facebook.com/MihneaRattePhotography

https://www.facebook.com/MihneaRattePhotography

https://www.facebook.com/MihneaRattePhotography

https://www.facebook.com/MihneaRattePhotography

https://www.facebook.com/MihneaRattePhotography

https://www.facebook.com/MihneaRattePhotography

https://www.facebook.com/MihneaRattePhotography

https://www.facebook.com/MihneaRattePhotography

https://www.facebook.com/MihneaRattePhotography

https://www.facebook.com/MihneaRattePhotography

https://www.facebook.com/MihneaRattePhotography

https://www.facebook.com/MihneaRattePhotography

https://www.facebook.com/MihneaRattePhotography

https://www.facebook.com/MihneaRattePhotography

https://www.facebook.com/MihneaRattePhotography

https://www.facebook.com/MihneaRattePhotography

https://www.facebook.com/MihneaRattePhotography

https://www.facebook.com/MihneaRattePhotography

https://www.facebook.com/MihneaRattePhotography

https://www.facebook.com/MihneaRattePhotography

https://www.facebook.com/MihneaRattePhotography

2 comments

  1. The IT List pentru luna septembrie

    […] am încheiat vara cu un drive test și un apus superb (dacă ați ratat articolul, îl puteți citi aici), iar toamna a început cu multe suprize. Despre câteva dintre ele vă povestim mai […]

  2. 5 accesorii potrivite pentru un posesor de BMW Seria 4 xDrive Cabrio

    […] trecut ceva timp de când v-am povestit despre aventura noastră cu BMW Seria 4 xDrive Cabrio, când am alergat după ultimul apus de vară. Am rămas însă cu gândul la temperaturile mult […]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *