6 despre noul SUV Alfa Romeo Stelvio

La invitația Auto Italia am făcut cunoștință cu Stelvio, primul SUV al mărcii Alfa Romeo, pe circuitul Motorpark de la Adâncata.

Dacă ai apucat să ridici o sprânceană și următoarea ta întrebare este “ce caută un SUV pe circuit?”, țin să-ți răspund că nu are ce căuta. Dar faptul că lansarea a avut loc în acest habitat atipic unui SUV/crossover îmi sugerează că Alfa Romeo are încredere în calitățile dinamice ale noului Stelvio.

În același timp, circuitul e un mediu unde poți duce mașina cât mai aproape de limită – a ei, sau a ta – în siguranță și în același timp să simți cum reacționează în condiții mai solicitante decât ceea ce îți oferă șoseaua, unde trebuie respectate regulile de circulație și ceilalți participanți la trafic.

Și acum să intrăm în pâine focaccia.

După câteva ture de circuit la volanul noului Alfa Romeo Stelvio First Edition în versiunea 2.0 Turbo cu 280 de cai putere, transmisie automată cu opt trepte și tracțiune integrală Q4, pot să-ți spun așa:

1. Capitolul dinamică m-a impresionat plăcut. Deși Stelvio împarte aceeași platformă cu zvelta Alfa Romeo Giulia, agilitatea îi este temperată de kilogramele în plus și de garda la sol mai ridicată. Dar îndrăznesc să spun că ținuta de drum locuiește, dacă nu în același bloc, cel puțin pe aceeași stradă cu ce primești la BMW X3 și la Jaguar F-Pace. Direcția este suficient de precisă dar destul de anesteziată pe circuit – repet, într-un context mai exigent pe care nu îl vei întâlni in real life. Totuși, îți va face viața ușoară și în parcarea de la mall și pe drumuri virajate – aici te vor ajuta și frânele care mușcă fără scrupule și civilizează cele 1,660 de kilograme de SUV cu o mână de fier.

2. Ergonomia de la interior este în linie cu anul 2017. Adică acel mix între “mașina astă mă îmbie să conduc” și “ah, dar e și confortabilă pe deasupra”. Scaunele îți susțin conștiincios spatele, ai toate comenzile la îndemână pe volan sau pe consola centrală iar simplitatea și limitarea butoanelor e o briză de aer proaspăt. Plus că ecranul sistemului de infotainment e sus pe bord, unde ar trebui să fie și unde unii constructori încă refuză să îl poziționeze.

3. Finisaje plăcute și foarte plăcute. În sensul că se simte stropul acela premium pe care îl știi de la germanii X3 și Q5, fără să te trimită în mijlocul a două extreme ca în cazul lui Jaguar F-Pace, cu materiale de calitate în partea de sus și mai puțin rafinate în zona inferioară, ascunsă vederii și interacțiunii.

4. Volanul este foarte sexy iar padelele bărbătești accentuează acea invitație la condus de care vorbeam mai devreme. Dar aici e posibil să fiu eu subiectiv. OK, aici sunt subiectiv. 🙂

5. Echipa motor-transmisie lucrează aproape ca naționala Olandei în vremurile ei bune. Sigur, au fost momente în care sub presiunea unui kickdown schimbările de trepte n-au fost cele mai line, dar cum spuneam și mai sus, pe stradă nu ai motiv să-ți plantezi piciorul în pedala de accelerație pentru că transmisia scoate ce-i mai bun din motor cam în orice treaptă fără alte ifose.

6. Până acum, singura vulnerabilitate în fața concurenței ar fi sistemul de infotainment, care deși preia mai toate butoanele regăsite în mod normal pe bord, ar avea mai mult potențial decât o arată acum în ceea ce privește calitatea graficii și ușurința cu care navighezi prin meniuri.

Cam asta a fost prima mea impresie după întâlnirea cu noul Alfa Romeo Stelvio. Urmează un test mai amplu în curând pe douălocuri.ro, în care o să pot vorbi mai mult despre mașină, despre cum se conduce, despre cum își întâmpină pasagerii și cum le gestionează bagajele, printre altele.

Alfa Romeo Stelvio este disponibil în România în versiunea de lansare First Edition, la prețul de 43.865 Euro + TVA. Versiunea First Edition include tracțiune integrală Q4, scaune cu tapițerie din piele, încălzite și ajustabile electric, inserții din lemn veritabil, jante din aliaj de 20”, volan îmbrăcat în piele și padele din aluminiu montate pe coloana de direcție, sprintul de la 0 la 100 km/h este bifat în 5,7 secunde iar portbagajul oferă un volum de 525 de litri.

Foto: Dragoș Savu pentru Auto Italia